joi, 26 noiembrie 2009

EURO?

Dacă luăm o persoană si o punem să facă un anume test şi nu îl trece, se numeşte că acea persoană este o persoană retardată. Corect? Corect. Iar dacă jumătate din ţara asta nu câştigă 200 de euro pe lună, suntem o ţară subdezvoltată. Corect?...eh...oareşcum corect. Suntem subdezvoltaţi din cu totul alte cauze, zic eu, nu doar pentru că nu producem suma stabilită de nuşcine. Suntem retardaţi pentru suntem exact ceea ce ar trebui să fim...v-am băgat în ceaţă aşa-i? Nu o să amintesc de alegeri...deşi mă mănâncă limba să o fac...Românul face haz de necaz. De ce? Pentru că e şugubăţ. Dar dacă stai în căcat până la gât şi faci haz de necaz, nu prea mai e în regulă, nu crezi? Adică, ce ai mai putea spune...bine că n-ai călcat în el? Nu se pune. Să revenim la suma minimă de euro. E cert că i-am pus gând rău. Să vină euroii. Să se mişte paleţii. Să cadă casele ţărăneşti şi să se clădească pensiuni... dotate... că aşa cere UE. Să vină streinu' şi să vadă frumuseţile ţării. De ce pula mea ar trebui să îi vând eu neamţului dealul din spatele grădinii...mă rog...priveliştea...sau pârâuaşul, încă cristalin de lângă el. Băăăăă, ăla e al meu, am crescut cu el, ne cunoaştem. În el sunt cleni şi mrene şi câre şi moine. Şi mătasea broaştei. La voi apa e tulbure şi fără bolovani. La noi e limpede seara după ce beau vacile din el. Şi cald. Şi numai bun să te speli după ce ai fost toată ziua la fân. Mă cac pe ei 200 de euro. Găina mea face câte 3 ouă pe zi şi pot să zic că imi iau porţia de proteine. N-am tractor dar calul din grajd simte că trăieşte. Şi se culcă seara satisfăcut după o zi de muncă. Şi dece să-i dau din muzica mea. Boul de olandez oricum n-o înţelege. Nu înţelege că în acest cântec stă însuşi esenţa românului năpăstuit de cei care vroiau să producă 200 de euro, taleri sau galbini. Şi dă aiurea din cap şi râde ca prostu'. Cine e retardat acum? Pădurea aia de hăt-departe are un pădurar hoţ şi beţiv. Dar încă e pădure. Şi trei sate se încălzesc iarna cu lemnele din ea. Şi în ea sunt lupi şi urşi şi vulpi şi mistreţi. Adevăraţi. Nu eliberaţi de la centre veterinare. Agresivi la o adică. Şi nu mă deranjează mirosul de bălegar de vacă cu care îngraş pământul iarna ca să se facă recoltă toamna. Mă deranjează mai mult amoniacul emanat de la azomureş care au descoperit cei 200 de euro şi vă fac vouă roşiile şi ardeii mari. Ştiţi ce...în cazul ăsta, mărimea chiar nu contează. Contează doar ca eu să mă simt acasă oriunde m-aş duce în ţara asta. Şi să nu împart cu cei care au cei 200 de euro nimic. Contează ca ţăranii mei să nu-şi piardă demnitatea şi mândria. Să nu mai construiască hanuri infame. Sau oare să fiu mândru că am scăpat de ruşinea aia mare de a fi subdezvoltat?...

4 comentarii:

  1. Intelegi tu foarte bine de ce mi-e mie dor de casa.

    RăspundețiȘtergere
  2. ioane nene...ce sa-i faci am vrut integrare...iat-o cu rele cu bune as vrea sa zic...din pacate e cu rele cu rele ca nah...

    RăspundețiȘtergere
  3. ai omis...si ai sa razi...ca nea Lipoveanu e obligat sa prinda pestele si apoi sa-i puie pansament pe rana si sa-i dea drumu-n balta

    RăspundețiȘtergere
  4. Cum e corect: viata la tara sau viata in tara?

    RăspundețiȘtergere